onsdag 2 april 2008

liftvarning!

Nu har jag äntligen fått ordning på min scraptillvaro.
Jag var på IKEA i lördags och köpte mig en ny bokhylla samt mappar och lådor att ställa i den. I dessa lådor har jag lagt en massa scrapsaker, sorterade efter användningsområde (stämplar, papper, blommor etc.)

Nu ser det inte så stökigt ut här hemma, nu är det ordning!

På forumet allt om scrap har vi en scrapliftstafett där man ska lifta andra. Jag valde då att lifta en av Annettes(www.annettesida.blogspot.com) layouter.
Det här blev resultatet:

fotona är tagna när jag flummade med trosor på huvudet i Bulgarien. Mycket rolig tid!


I förrgår scrappade jag 2 layouter som bidrag till skisstävlingen på Mazzarin.se. Passa på ni också!
De Layouterna kan jag tyvärr inte visa än, har inte ens skickat in dem till mazzarin.

Idag gjorde jag två kort, ett till en födelsedag och ett till ett par som har flyttat. Jag ska på inflyttningsfest dit på lördag så då måste man ju ha med sig någonting :)
kan inte visa dem ifall någon kikar :)

Jag var inne och spanade på en massa scrapbloggar och hittade en layout som jag bara var tvungen att lifta. Det var en layout från Jeja(www.jejaspysselochscrap.blogg.se) och här är mitt resultat:


Bilden föreställer min sambo som ligger i badkaret och badar. :)

Det var nog allt jag har hunnit med i scrapväg tror jag. Nu ska jag laga mat tills Mattias kommer hem. Pasta med kassler och champinjonsås var det tänkt, vad tror ni om det?

Ha det superbt!
Alexandra lindgren

6 kommentarer:

Henrietta sa...

Jätte fina LO:s!! Jag blir riktigt inspirerad!

Susanne sa...

Vad duktig du är!! Det är jättefina liftar.

Lilo sa...

Fina liftar du gjort!! =)Skrattade gott åt dina trosfoton. ;)

Anonym sa...

=D =D Hi hi kul foton!! Kanonfint!!

maxell sa...

Va härligt att ha fått ordning på grejerna. :) Jag hade samma sortering förut... på ett ungefär... efter användingsområde. Mitt eviga projekt nu är att istället sortera allt efter färg. För det är så jag skapar. Jag vet ju inte hur du tänker när du skapar, men se mitt förslag om färgsortering som ett tips. :)

Otroligt härliga LOs inklusive fotona på båda sidorna. Så där busigt härliga om små saker som kan betyda så mycket... å som du verkligen minns när du knåpat ihop en sida för att fånga just det där tillfället. Klockrent med andra ord.

Storstadslivet efter 40 sa...

Kul att du liftade mig, vilken underbar tolkning (fast trosorna satt på huvet =))
Annette