fredag 18 april 2008

Fårigt värre!

Nu har jag inte scrappat på ett tag, jag har jobbat en hel del. det är bra för då har jag råd att köpa nya scrapsaker sen:)
Just nu har vi en hel del andra utgifter, bil till exempel. Mattias vill ha en volvo s40, jag bryr mig inte om vad vi har för en bil. Sålänge det inte är en megagammal och rostig variant, det är inte så snyggt!
När jag tänker efter är jag nog ganska kräsen, den får inte vara si eller så. Äh, det är nog bara att släppa på kraven och låta honom bestämma. Bara jag kan åka i något så är jag nöjd. :)

På kvällarna (speciellt när det är hockey på tv) sitetr jag och stickar på min barntröja. Jag håller nu på med den sista ärmen, sedan ska den sys ihop.
Jag är nöjd med den, första gången jag gör en avancerad tröja. Inte det lättaste att sticka får kan jag säga. Inte för mig iaf!
Ikväll är det hockey igen, då ska det stickas för fulla muggar!
Mina vänenr tycker att jag är för ung för att sticka, men finns det egentligen någon åldersgräns?
Är det kul så är det!


För övrigt tror jag att HV71 kommer ta hem vinsten!
Det har jag sagt ända från början, mest för att reta Mattias som håller på Timrå. :)
Jag är väl inget hockeyfan så för min del är det inte så viktigt vem som tar hem vinsten ;)

Nej, nu ska jag göra min dagliga bloggrunda!

"Förtidspensionären",
Alexandra Lindgren

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så duktig du är.. JÄTTEGULLIGT!

Anonym sa...

men du käre tid så fint.jag är ju farligt förtjust i får.och en tröja med får på..så fiint.

Anonym sa...

Så himla fin tröja du stickar! Urgulliga får! Det där skulle jag aldrig klara av.

Cornelia sa...

Så fina får! Mamma ääääälskar får så jag är lite "färgad" även om mitt favvodjur är hund... eller KO! *S*

Anonym sa...

Tack snälla du för kommentaren i min blogg. SUPERGULLIG fårtröja måste jag säga, och jag förstår inte alls vad din pojkvän menar när han säger att du är en bakåtsträvare *ler* hm, undrar var jag läste det, hm.. måste varit på AOS... Superbra jobbat ;)
Kram

Cornelia sa...

Tack för titt och kommentar i min blogg!
Och du... vi bor inte sååå himla långt ifrån varandra, minsann. Skoj!

Jag går ut och vinkar mot söder ;-)

Ewa sa...

Vilken söt tröja. Klart det inte finns någon åldersgräns för att sticka!!

Anonym sa...

Åldersgräns på att sticka? Jag var 12 när jag började... jag har iofs inte gjort så många avancerade grejer, men några filtar har det blivit. Nu är jag 25 och inne på min 5:e filt på lika många år... (den här omgången)