tisdag 1 juli 2008

Hos frisören

idag var jag hos frisören!
När jag kom ditt hade jag blond/gulhårfärg med en slinga som gick i brunt.
Efter ca 2½ timma och 1040 kronor såg jag inte längre likadan ut.
Numera har jag grått hår (efter ett par tvättar går det gråa ur och blir en vit nyans) med en lila/brun slinga. Ganska vågat av mig att ta färgen lila, inget jag passar i egentligen :P

Dessutom klippte hon mitt bakre hår kortare än mitt främre hår. Slingan är längre än både fram- och bakhåret (konstigt ordval!), men det är så det ska vara :)
Jag är nöjd med min nya frisyr och min nya färg.
Förhoppningsvis ska det grå förvandlas till vitt inom kort :)


Ni har väl inte glömt att jag har ett par PIFar jag vill ha iväg? ;)
Tillochmed fredag har ni på er att skriva en kommentar i mitt tidigare inlägg "en sovande PIF". Jag har fått några kommentarer, men inte tillräckligt många :)

Ha det så bra nu allihop :)
Alexandra lindgren

12 kommentarer:

Helena sa...

Men det var ju super fint och den lyxen hos frisören är du verkligen värd. Visse e det skönt att komma iväg och bli ompysslad

Anonym sa...

Fint det blev!!!! :)
Kram från Ljusdal!
Jag var förresten i Hudik i söndags en snabbis, vi tog motorcykeln dit med en kompis! KUL!!

Cattis sa...

Du är modig du och snyggt blev det! =)

kramisar!

http://kathis.blogg.se/

Christine sa...

Snyggt!! =)

Anonym sa...

men du,det där var ju riktigt snyggt.är just nu på öa och då tänkte jag på dig.skyndar mig fram och tillbaka och åker backe upp och backe ner till hamnen ggr flera med lillan bak på moppen vi just köpt.på vägen ner åker jag förbi kyrkan som din far fixat taket på och då tänkte jag på dig.hoppas att du har det gott.sköt om dig och skynda dig hem till ödeshög och passa då på att ta en tur över till öa.vi blir här slutet på juli och början av augusti.kram cecilia

Monika sa...

OMG!!! Gud vad du är snygg!!!!

Ewa sa...

Det är blev ju snyggt!!!

MissMian sa...

Nice!!!

Arvet sa...

Kanonsnyggt! Men som man säger ALLT klär en skönhet! <3
Jag kanske skulle debutera med en PIF-lott hos dig. Har inte vare sig paffat, puffat eller PIF-at tidigare så det kan ju vara på tiden nu, eller vad säger du?
Kram o hoppas Arvet visar sig från sin bästa sida.
(Gissa var mitt "kommentarnamn" kommer från?)
Kram Bi

Anonym sa...

Det blev ju superläckert, det är så himla snyggt med ett mörkare parti på det där viset.

Bra att du kostade på dej den lyxen, att få sitta och bli ompysslad en par timmar.

Kram

Anonym sa...

Det blev ju jättefint :D En gång hade jag hela håret färgat lila :-) Typ violet-svart ;) Me like lila :D

maxell sa...

Va fräckt! Asfräckt! Å varför inte behålla den gråa nyansen. Den är ju cool som attans mot lila. :)