måndag 30 mars 2009

ännu ett altrat projekt!

Javisst!
Vill ni veta något underbart?
På jobbet har jag packat upp batterier som kommer i många, ganska små, kartonger. Dessa kartonger har jag tagit med mig hem för att altra.
Hittills har jag bara altrat en, en Dricks-låda.

Mattias brukar ofta fråga om jag kan hämta tvätten nere i tvättstugan, gå och hämta pizzan som vi har beställt etc. Då säger jag ofta nej, men när han säger att jag får dricks så går jag :)
Det kan handla om två kronor eller en tjuga, inga stora pengar med andra ord!

Nu har jag gjort en låda som han får lägga pengarna i. Varje dag när jag kommer hem från jobbet kikar jag ifall det har kommit något nytt i lådan, precis som ett litet nyfiket barn. Dessa pengar ska jag använda till att köpa roliga saker till mig själv. Kanske scrap, kanske kläder, vem vet?
Hittills ligger det 65 kronor där i :)

Här kommer en suddig bild så ni får se hur den ser ut:



Nej, nu ska jag lägga mig i soffan och titta på reprisen av Gossip girl,
Alexandra Lindgren

6 kommentarer:

Susanne sa...

Vilken underbar liten ask. Smart sätt att få in lite extrapengar :-)

Ulla sa...

Vilken kul idé...Snyggt.

Maja Stokk / eyovine sa...

snygg ask =)

Lisbet sa...

Vilken rolig grej...kanon.

Marie sa...

Snyggt! Jag ger mig själv 1:- för varje minut som jag motionerar, många bäckar små blir en stor å.

Carola sa...

Åh vad fiffigt att samla in dricks från sambon :D.
Snygg ask också!